astana-view

Тазалық компаниялары арқылы сатып алу қағаз көлемін ондаған миллион теңгеге қалай қысқартты

2025 жылғы 11 Наурыз
1315 просмотров

Санитарлы-гигиеналық мақсаттағы (СГМ) қағаздарды сатып алу көптеген ұйымдар мен мекемелерге, дәлірек айтсақ, мектептер, кеңселер, мемлекеттік және квазимемлекеттік құрылымдар үшін шығыс болып табылады. Қағаз сүлгілер, майлықтар және дәретхана қағазы сияқты өнімдер барлық жерде қажет және оларды сатып алу көлемі тек өсетін сияқты. Алайда, соңғы мәліметтерге сәйкес, жағдай керісінше, яғни, Қазақстанда СГМ тауарларын сатып алу көлемі жыл сайын азайып келеді.

Қазақстанның қаптаушылар Қауымдастығы өткен жылы қағаз сүлгілерді сатып алу көлемі 103 миллион теңгеге (2023 жылғы 264 миллионнан 2024 жылғы 160 миллион теңгеге дейін) азайғанын атап өтті. Дәл осындай үрдіс дәретхана қағазын сатып алуда да байқалады, онда төмендеу 46 млн теңгені құрады (164 млн теңгеден 118 млн теңгеге дейін). Өзгерістер енгізудің себебі тауарларды сатып алу құнын төмендететін қызметтер пакетінің бөлігі ретінде СГМ өнімдері сатып алынатын тазалаушы компаниялардың қызметтерінде қағаз өнімдерін сатып алуды айналып өту болып табылады. Сонымен қатар, СГМ қағаз өнімдерін сатып алу кезінде тазалық қызметін жеткізушілер қазақстандық өндірушінің тауарын сатып алуды талап етпейді.

Бұл тәжірибе нарықтағы айтарлықтай үлессіз қалған отандық өндірушіні алаңдатады. Қазақстан қаптаушылар Қауымдастығының өкілі Наталья Кузнецованың айтуынша, елімізде СГМ қағаз өнімдерін шығаратын 20-дан астам кәсіпорын бар. Оның 8-інде қағаз дайындау машинасынан бастап дайын өнімге дейін толық өндірістік цикл бар.

Отандық тауар өндірушілерді қорғау үшін қаптаушылар «Атамекен» Ұлттық кәсіпкерлер палатасына СГМ қағаз өнімдерін сатып алуды тазалау қызметтерінің бір бөлігі ретінде алып тастау мүмкіндігін қарастыруды және бөлек тауар ретінде сатып алуды міндеттеуді сұрап жүгінді.

Ұлттық кәсіпкерлер палатасының сарапшылары атап өткендей, «тұрақты сатып алу» түсінігі өткен жылы «Мемлекеттік сатып алу туралы» Заңына енгізілген. Тұжырымдама әлеуметтік, экономикалық және экологиялық аспектілерді ескере отырып, ұзақ мерзімді перспективада бюджет қаражатын оңтайлы пайдалануды көздейді. Бірақ бағыттың маңыздылығына қарамастан, заңнамалық актілерде әлемдік контексте экологиялық аспектілерді қамтитын тұрақты сатып алуға қатысты нақты ережелер жоқ.

«Бұл мемлекеттік органдар тарапынан да, бизнес тарапынан да ұсыныстардың жоқтығынан орын алған олқылық. Заңды жүзеге асыруда мұндай норма болмағандықтан және ол жүзеге асырылмағандықтан, процесс аяқталмайды. Нақты стратегия әзірлеу және осы нормаларды заңнамаға енгізу үшін экологтар мен қаржыгерлермен бірлесіп жұмыс істеу керек», - деді ҰКП Басқарушы директоры – Мемлекеттік сатып алу департаментінің директоры Руслан Шоқаев.

Бұл ретте бизнес өкілдері отандық өнімді сатып алу бойынша бас мердігерлермен келісім-шарттарға міндеттеме енгізуді және экологиялық және экономикалық аспектілерді ескере отырып, тұрақты сатып алу тетіктерін дамытуды талап етуде. Айта кетейік, бұл ұсыныс ҰКП-да өткен жиында басқа да өңдеуші өнеркәсіп өкілдері тарапынан қолдау тапқан болатын.


Еншілес ұйымдар

Серіктестер